Aangekomen in Tamale(Ghana) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Jop Haverkamp - WaarBenJij.nu Aangekomen in Tamale(Ghana) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Jop Haverkamp - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Tamale(Ghana)

Door: Jop

Blijf op de hoogte en volg Jop

26 Oktober 2007 | Ghana, Tamale

Hier een onuitgebreid bericht zonder foto's. Maar toch een teken van leven vanuit ghana;)Heb niet zoveel tijd... Moet zo schaap eten;)

Na een lange reis met het vliegtuig en de bus(14 uur) ben ik aangekomen in tamale.
Alles beleef ik in een soort waas. Nog moe van de reis, worden we al een hele dag per voet rond geleid in Accra. Ik heb nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien, die wirwar door elkaar aan het lopen zijn. Iedereen heeft zijn eigen handeltje. De een verkoopt 3 paar schoenen en de ander verkoopt 5 wieldoppen.
Nu in Tamale is alles veel rustiger.
Wat meer bij mij past:)
Ik zal jullie mijn ghanese nummer geven:
via 09001922 via telestunt kunnen jullie voor 10 cent per minuut bellen. (De wereld wordt steeds kleiner)
Hier mijn nummer dus: 024-5224619.
Helaas nog geen foto's
Dat doe ik als ik gesetteld ben in mijn gast gezin. Ook is mijn fototoestel stuk:(dus wellicht gaat het zowiezo lastig worden;)

Groeten,

Jop

  • 26 Oktober 2007 - 16:58

    Stijn:

    14 uur in een fucking bus. Leuk he die periferie ;)

  • 26 Oktober 2007 - 17:01

    Michel R:

    Goed man dat je daar zit!
    Ga er maar eens even flink van genieten. Deze ervaringen neem je de rest van je leven met je mee.
    Het leven is net een neus: Haal er uit wat er in zit!

    Ennuhh... dat schaap, vertel er eens wat meer over. Ben benieuwd!

  • 26 Oktober 2007 - 17:02

    Sjoerd Van R.:

    haha ja das weer es wat anders dan de A12...:P
    Heel veel succes daar!

  • 26 Oktober 2007 - 17:15

    Maria:

    Hoi Jop,
    Goed iets van je te horen. Kan mij voorstellen dat je in een roes leeft. Kun je goed tegen de hitte? Hier is het flink koud(dat vind ik tenminste). Heb jij ons nog gezien toen jij in het vliegtuig zat? Wij stonden als een gek te zwaaien op het panorama terras.
    Pas goed op je zelf en smakelijk eten (brrr schaap)
    Liefs Maria en tot gauw!

    ps: Ik hoop dat je het fototoestel nog kan laten maken want wij willen wel graag bewijs hebben dat je echt in de rimboe zit

  • 26 Oktober 2007 - 17:28

    Otto:

    Succes daar, homo!

  • 26 Oktober 2007 - 18:03

    Arnoud:

    He Jop,
    we missen je nu al (te weinig man dus as zaterdag geen voetbal). Kan je daar niet wat talenten scouten en meenemen....
    Good luck
    Arnoud

  • 26 Oktober 2007 - 18:14

    Marrit:

    Je zit er al! Veel plezier en hoop dat je snel weer foto´s kan maken!

  • 26 Oktober 2007 - 18:25

    Grote Broer:

    Hey kleine broer,

    lkkr he dat afrika. Gelukkig is het er ook neit zo warm he...:D
    Vind wel aso dat je nu al lam in die bus zit. Ik vrees voor de handjes van die kindjes die jij gaat les geven..
    Veel succes en tot snel
    xx

  • 26 Oktober 2007 - 20:00

    Floris Annemarie:

    Dag Job. Alweer bijna drie dagen in Ghana zo te zien. Gaat het goed met je (afgezien van de camera)?

    Annemarie ik en hebben vandaag onze mantoux test gedaan. Dat is zo'n beetje het laatste qua voorbereidingen, afgezien van het pakken en nagaan wat we in godsnaam allemaal mee moeten nemen. Vliegtuig naar Ghana vertrekt a.s. vrijdagochtend (2nov).

    Heb wel zin om dit kouder wordend kikkerlandje voor 2 maanden te verlaten.

    Heb je nog laatste tips of kunnen we iets voor jou betekenen?

    We horen het wel.

    groetjes
    Floris & Annemarie

    +31 6 473 10 568
    freelancetech@airpost.net
    (ontmoet op kennismakingsweekend Ontmoet Afrika)


  • 26 Oktober 2007 - 20:29

    Ria Uitdew.:

    Hej Jop,
    Leuk te horen dat je er al bent.
    Het verkopen van schoenen en wieldoppen is hier hetzelfde, maar dan op Marktplaats. En maar ' bieden', het zal wel erg wennen zijn om opeens in zo`n ontzettende andere omgeving te zijn. Ik ben benieuwd wat je er allemaal gaat doen, we blijven je volgen
    groeten vanuit de frisse polder, waar deze moeder voor haar zoons een tentdak aan het improvisren is voor de rit baar Dakar.
    Groeten van hier en heel veel plezier!!!!

  • 26 Oktober 2007 - 23:17

    Joost:

    hEy mafkees.

    ik heb nog 3 wieldoppen!!! :) lekker aan het ghanezen? soort chinezen maar dan anders ;) maaike jumpt nu dronken het bed in naast me. ook mooi.

    Joost


  • 27 Oktober 2007 - 08:01

    Minco:

    Het begin is er, en dat is altijd moeilijk. Maar heel veel sucses! bouw ze en ik ben benieuwd of je het fototoestel kan laten maken. ... of een nieuwe baterij erin doen? hahaha, nee, flauw. ik hou je in de gaten. groetjes!!

  • 27 Oktober 2007 - 16:07

    Harrie:

    Jop dank voor jouw eerste verslag. Leuk om te lezen. Ik hoop nog heel veel meer verslagen te kunnen lezen. Het ga je goed verder.

    groetjes van pa

  • 27 Oktober 2007 - 19:47

    Nova Trust:

    Al een bod op een hut gedaan?

  • 29 Oktober 2007 - 19:49

    Ruud:

    Balen van je fototoestel, moet je ook maar niet zo luxe doen daar in Ghana.

  • 01 November 2007 - 23:13

    Nora:

    Hoi Jop,wel spannend allemaal,maar een superbelevenis!Nog veel plezier en pas goed op jezelf,met eten ed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jop

Nog een maandje en dan zit ik in Ghana. Op deze pagina kunnen jullie al het actueele nieuws volgen over mij en de Ghanezen. ciao

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 26836

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: